Detroit: 2014 Corvette C7 Stingray
A je to tady! Spolu s otevřením bran autosalonu v Detroitu přichází i odhalení jedné z největších novinek letošního roku – 2014 Corvette C7 Stingray. Uvedení předcházely roky spekulací a různých „spy“ fotek, ale to vše je již minulostí a celou C7 si v tomto článku konečně podrobně rozebereme.
Corvette je americký supersport vyráběný pod záštitou amerického koncernu General Motors. Prvopočátky Corvette se datují do roku 1953, kdy vyšla první generace. C7 je tedy již sedmou v pořadí.
Designově navazuje částečně chronologicky na předchozí generaci a odkaz na staré Corvetty nese ve svém jméně názvem Stingray. U designu ještě zůstaneme. Na první pohled je zřejmé, že C7 prošla velikou změnou – ostřejší tvary, delší střecha a výrazné boky, ovšem největší změny se udály na zadní části vozu. Zadní světla již nejsou kulatá, jak tomu bylo doposud zvykem, ale hranatá jako zbytek auta a svým tvarem připomínají světla z Chevy Camara. Dále je zde pěkná „ulítlost“ - 4 výfukové koncovky nezvykle umístěné uprostřed zádi vedle sebe a zadní spojler, do kterého bylo integrováno třetí brzdové světlo.
Konstrukci vozu tvoří hliníkový rám, který je oproti předchůdci o 45kg lehčí, ale o 57% tužší, to vše dopomáhá k ideálnímu vyvážení hmotnosti mezi nápravami 50:50. Aby se snížila hmotnost, tak nárazníky, dveře a zadní panely jsou vyrobeny z kompozitních materiálů a odnímatelná střecha s kapotou jsou vyrobeny z uhlíkových vláken. Na hmotnosti se šetřilo i v interiéru, a to konkrétně u sedaček, které se již nejsou zhotovené z oceli ale z hořčíku.
Srdcem nové Vette je samozřejmě motor. Ten sem byl osazen atmosférický V8 LT1 „Small Block“ s objemem 6,2 litru s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů. Tento agregát bude také umět vypnout polovinu válců, což vede ke vzniku V4 o objemu 3,1 litru a 20% úspoře na palivu, o čemž svědčí i čísla spotřeby – 9,1 litru na sto kilometrů. Nejzajímavějším je na motoru samozřejmě výkon. Tvoří jej 456 koňských sil (336kW) přenášených na zadní nápravu 7-stupňovou manuální převodovkou Tremec TR6070, která je schopna koordinovat otáčky motoru automatickými meziplyny. Pro ty, kteří raději pohodlí, je v nabídce 6-stupňová automatická převodovka Hydra-Matic 6L80, ale na co do Corvetty cpát automat, že? K motoru už snad jen dodat „krouťák“ 610 Nm a zrychlení z nuly na sto za 3,9 vteřiny.
V interiéru nalezneme anatomicky tvarované sedačky, palubní desku a středový panel více orientovaný k řidiči, head-up displej a obložení z karbonu. Za zmínku stojí přepínač režimů jízdy, na kterém si můžete vybrat z pěti voleb - Weather, ECO, Tour, Sport a Track.
Zákazník má k mání také Paket Z51 Performance, ve kterém najdeme diferenciál s elektronicky omezeným prokluzem, mazací systém se suchou vanou, integrální chlazení brzd, diferenciálu a převodovky a také speciální aero paket, který zlepšuje stabilitu ve vysokých rychlostech
Kompletní fotogalerii nové 2014 Corvette C7 Stingray naleznete v albu k tomuto článku na našem Facebooku.