Úvodní stranaAktuální článkyNew York – žhavé novinky
KALKULACE
DOVOZ VAŠEHO
VOZU SPOČÍTAT
HLÍDAT EMAILEM
NABÍDKU
VOZŮ HLÍDAT

New York – žhavé novinky

Sotva jsme se stačili vzpamatovat z ženevského autosalonu, už se všechna pozornost přesouvá do New Yorku, kde začíná New York International Auto Show (NYIAS). My si v naší nové mini sérii článků „toho nejlepšího z New Yorku“  probereme, ty nejdůležitější a nejžhavější novinky, které se zde představí. Dnes se podíváme na to, co si do New Yorku přichystali americké automobilky – nové Chevy Camaro 2014, vylepšenou Zmiji (Viper TA), Dodge Charger s paketem 392 a neopomeneme ani lahůdku v podobě vylepšeného Mustangu.

 

Nové Camaro SS a znovuzrozené Camaro Z/28!

Chevrolet odhalil nové Camaro SS 2014 a s ním i jeho ostřejší verzi Z/28. Popravdě řečeno, když při představení těchto dvou novinek přijelo jako první Camaro SS, tak jsem se trochu zděsil, ale návrat legendy nesoucí jméno Z/28 mě zas trochu ukonejšil. Nové Camaro doznalo citelných změn – dostalo nový nárazník a přední masku, nově se objevila ventilace na kapotě a vzadu jsou nová LED světla, která na mě působí poněkud moc evropsky a na můj vkus nové Camaro tak trochu kazí. Ovšem mnohem zajímavější je návrat verze se jménem Z/28, která má být něco mezi Camarem 1LE a top modelem ZL1. Nová Z/28 bude poháněna sedmilitrovým vidlicovým osmiválcem LS7 s přeplňováním, který známe již z nové Corvette Stingray. Tento motor ze sebe vymáčkne 507 koní (373kW) a jeho točivý moment je 637 Nm, který bude hnán na zadní nápravu přes manuální převodovku o šesti stupních. Hlavní myšlenkou konstruktérů Camara Z/28 bylo vyrobit silniční vůz vhodný i pro jízdu na okruhu, proto musela být snížena jeho hmotnost. Ve srovnání s modelem SS je lehčí o 45kg a oproti monstru ZL1 je dokonce o celých 136 kilogramů lehčí, tohoto výsledku bylo dosaženo díky mnoha úpravám jako na příklad – ztenčením zadního skla, odebráním koberce z kufru, el. nastavování sedaček bylo nahrazeno manuálním, sníženo bylo také odhlučnění interiéru, hmotnost také snižují nově osazené menší ráfky o velikosti19“ a karbon-keramické brzdy Brembo. Z/28 bylo obuto do pneumatik Pirelli PZero Trofeo R s rozměrem 305/30ZR19. Bližší technické detaily ani parametry nebo ceník zatím bohužel na představení Camara nezazněli…

 

Zmije oranžová útočí na Corvette

Když byla představena nová generace Viperu, všichni ji uvítali s obrovským nadšením, a to především díky mamutímu desetiválci s obsahem 8.4l a parádnímu vzhledu. Nadšení ale postupně opadlo a všechny horké hlavy vychladly. Nakonec byl nedávno testován a srovnáván s Corvette ZR1. Ano, je to trochu nesrovnatelný poměr závodního speciálu se silniční homologací a luxusního sporťáku, ale s tím nikdo nic neudělá a Corvette samozřejmě tento test vyhrála. V nejednom fanouškovi Viperu v tu chvíli bouchly saze a stejně tomu tak bylo i u SRT. Ti se tedy rozhodli vyrobit omezenou edici 33 ještě ostřejších Viperů s přídomkem TA (Time Attack). Oko laika tento speciální model pozná především díky nápaditému laku Crusher Orange, ten skrývá základy lehčího základního modelu Viper nikoliv luxusnějšího GTS(ka). Vpředu na nárazníku se objevil nový karbonový splitter a z karbonu je vyrobeno i zadní nastavitelné křídlo a rozpěra ve tvaru X nad motorem. Pro lepší jízdu na okruhu bylo přizpůsobeno nastavení pružin, stabilizátorů a tlumičů. Pérování Bilstein Damptronic pracuje ve dvou režimech a zlepšuje tak přilnavost. Údajně by tento Viper měl být vybaven super lehkými koly Sidewinder II, na kterých bude mít pneumatiky Pirelli P Zero Corsa. Tato bestie bude bržděna pomocí brzd od Bremba. Tak a teď ať si někdo srovnává tuhle „Zmiji“ s Corvette!

 

392 Chargerů

U Dodge a SRT ještě zůstaneme, protože „rodinný“ muscle car Charger dostal paket 392, takže jeho jméno v příplatkové verzi za necelých 2.500 USD zní: Dodge Charger SRT8 392. Ale zase pozor! Opět se jedná o limitovanou edici čítající pouhých 392 kousků! Sice tento paket nemá téměř žádný vliv na výkon a jízdní vlastnosti, přesto je tento Charger jiný - černá část kapoty, černá střecha a zpětná zrcátka, černé pruhy na bocích, zadní spoiler a 20" kola. Jinak v něm dřímá a hřmí klasický V8 HEMI 6.4l se 470 koňmi a krouťákem 637Nm. Osazena je zde pětistupňová automatická převodovka, která nabízí řazení pádly pod volantem.

 

 

Veyrone, třes se, přichází Mustang!

Jak již nadpis prozrazuje, v něčem tento „Mustafa“ dobře zatápí Veyronu od Bugatti a tím něčím je výkon. Ano, opravdu jsem řekl výkon a ten je u tohoto Mustangu 1200 koní. A jak toho u Shelby docílili? Vzali Mustang 1000, který udělali loni, ten měl 964 koní a motor V8 přeplňovaný kompresorem s obsahem 5.4l - zvýšili jeho objem na 5.8l a upravili mu přeplňování, dali mu pevnější písty, ojnici a kovanou klikovou hřídel, také museli vylepšit chlazení. Aby to stádo, které je pod kapotou bylo jak zkrotit, museli sem namontovat i silnější brzdy a udělali mu také nastavitelný podvozek… Hádám, že jste se právě do tohoto auta zamilovali, takže vše co musíte udělat pro to, abyste jeden takový kousek mohli mít i vy doma v garáži, je: koupit si nový Ford Mustang Shelby GT500 za 54.650 USD a pak jej dát do parády k Shelby American za dalších 154.995 dolarů, takže suma sumárum vás tato americká horkokrevná bestie vyjde na necelé 4,2 milionu českých korun, a to se vyplatí ne?!  :-)

Kompletní fotogalerii k tomuto článku a fotky dalších novinek z New Yorku naleznete na naší stránce na FB.

[KFJ]